Van het strand naar het vasteland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu Van het strand naar het vasteland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu

Van het strand naar het vasteland

Door: Ernst en Marinda

Blijf op de hoogte en volg Ernst & Marinda

07 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Beter laat dan nooit: gelukkig nieuw jaar! Voor ons is 2014 prachtig begonnen en we hopen voor jullie ook :)

Na een magische kerst op Koh Phi Phi hebben we onze reis vervolgd naar Khao Sok, het grootste nationale park in Thailand. We hoorden hier zulke goede verhalen over dat we het zelf ook wel eens wilden zien. Khao Sok bestaat uit 1 lange straat met jungleresorts, restaurants en tourist booking centers. Bij een klein Thais vrouwtje hebben we een 2-daagse tocht geboekt waarbij je naar een groot meer ging, door een grot ging klimmen/zwemmen (waar Marinda niet al te enthousiast over was ivm verhalen over enorme cavespiders), slapen op een drijvend hutje, een jungletrekking en een avond- en ochtendsafari. Het leek ons helemaal het einde. Ze was echter een van de weinige die zei dat er nog plek was, verder was het overal uitverkocht.

De tocht was heel erg mooi, enorme rotspartijen die uit het water omhoog steken en de jungletocht en het grotklimmen viel alles mee. Helaas bleek alles vol te zitten en was dit niet doorgegeven aan ons Thaise vrouwtje. Het werd dus helaas een dagtocht. De tweede dag (30-12) hebben we ons gelukkig niet verveeld, we hebben een kookcursus gedaan bij ons favoriete Thaise restaurant in Khao Sok waarbij we Pad Thai en Massaman Curry hebben gemaakt (we gaan het thuis ook proberen).

Toen was het eindelijk Marinda's 21e verjaardag! 's Ochtends hebben we kanotocht gedaan over de rivier, waarbij we wel 25 ijsvogeltjes zagen! Daarnaast nog 2 slangen, eekhoornachtige dingen en nog meer vogels. Daarna werd Marinda verrast door een ontbijt bij het restaurant, een banana pancake in de vorm van een hart met bloemen en een verjaardagskrans. 's Middags met de bus naar Ao Nang, waar we oud en nieuw hebben gevierd. Een lampion de lucht in, prachtig vuurwerk kijken en proosten met drankjes voor 0,75 eurocent!

Begin januari zijn we naar Koh Tao gegaan, waar we een willekeurige duikschool hebben gebeld. Het bleek een duikresort, waar we voor 15 euro konden slapen en gebruik mochten maken van alle zwembaden met uitzicht op de zee. Lekker gedoken en gerelaxed om het jaar goed te beginnen! :)

Nu zijn we in Bangkok, wat we tot nu toe een leuke maar drukke stad vinden. We hebben al lekker gewinkeld en zijn in een tuk tuk gestapt (ervaring op zich). Morgen gaan we met de skytrain (soort metro) en de boot over de rivier. Daarna door naar Cambodja om Angkor Wat te bekijken, waar we heel benieuwd naar zijn.

Liefs van ons

• 07 Januari 2014 - 13:04

Pa En Ma:

Hallo lieverds, ik zat er al naar uit te kijken!het ziet er heel goed uit! En jullie ook!!fijn dat alles goed verloopt! Ernst je ziet er strak uit in je schortje, neem hem mee naar huis dan kan hier ook koken! Geniet geniet!!! wij zijn al aan het aftellen! Ik begrijp dat jullie dat nog niet doen!! Liefs Pa en Ma xxx

• 07 Januari 2014 - 13:33

Yvon:

Nou nou we worden steeds jaloerser:) maar gunnen het jullie van harte na al dat harde werken voor deze mooie reis. Jullie ook nog de beste wensen voor2014 ..Nog vele fijne weken en wachten geduldig op het volgende verslag dikke knuffels van je familie aan de achtervliet

• 07 Januari 2014 - 19:27

Lennart:

Hoi E&M,

Leuk om weer wat van jullie te horen. Volgens mij vermaken jullie je nog steeds prima ;) (ik had niet anders verwacht..) Die schort staat je inderdaad erg goed Ernst! Geniet ervan, ik kijk uit naar jullie volgende verslag.

X

• 10 Januari 2014 - 15:43

Edwin De Ruijter:

Eey E&M,

Echt super om die verhalen elke keer te lezen en de foto's te zien.
    Makkelijke manier om jullie toch een beetje te volgen zo tijdens jullie wereldreis.

Have fun!

Grtz van ons drieën ;-)