The way to a little paradise - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu The way to a little paradise - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu

The way to a little paradise

Door: Ernst & Marinda

Blijf op de hoogte en volg Ernst & Marinda

26 December 2013 | Thailand, Krabi

Hallo lieve mensen,

Allereerst een fantastische kerst en alvast een heel gelukkig 2014 toegewenst! Het is even geleden, maar hier weer een update. Na ons bezoek aan Kuala Lumpur zijn we naar Pangkor Island gegaan en na 2 dagen chillen zijn we met de bus doorgegaan naar de Cameron Highlands. Onderweg zagen we alligators in de sloot zwemmen, dus dat beloofde veel goeds! In de Cameron Highlands hebben een daytour gegaan waar we de jungle in gingen op zoek naar de grootste bloem ter wereld, de rafflesia (die bloeit maar 7 dagen per jaar dus we hadden behoorlijk veel geluk). Ook hebben we een bezoekje gebracht bij een theeplantage, strawberry farm (met plantjes uit Nederland!) en een aboriginal village. Al met al een fantastisch leuke dag gehad. Vorige week dinsdag zijn we van Kuala Lumpur naar Phuket gevlogen. Vlak voor het landen hoorde we een harde knal toen we door de wolken vlogen, ons vliegtuig bleek door de bliksem te zijn geraakt zei de piloot... Gelukkig kan het vliegtuig hier tegen ;) Dan Phuket, onze eerste ervaring met Thailand. Ernst zijn tas bleek in Bangkok te zitten ipv in Phuket, dus dat was een heerlijk begin. Gelukkig werd alles netjes geregeld en belden ze ons 's nachts om half 2 uit bed dat zijn tas was bezorgd bij ons hostel. Phuket is het Salou van Thailand, dus het stikt hier van de feestende jongeren, ladyboys en oude vieze mannetjes op zoek naar de liefde (man of vrouw, dat maakt hier niks uit). Niet helemaal onze stad, maar wel een fantastische plek om te duiken. En dus afgelopen vrijdag maar weer een duiktripje, met Nemo's, haaien en zeepaardjes (geweldig!!). Toen was het dinsdagmorgen 24 december, een grote boot bracht ons Koh Phi Phi. Met een longtailboot (de enige manier om er te komen) werden we bij Phi Phi Relax Beach Resort gebracht, een echt paradijsje. Het resort is heel afgelegen, met parelwit zand en groenblauw water. We slapen in een bamboehutje op een steenworp afstand van het water. Door een misboeking moesten we de eerste nacht ergens anders slapen (direct aan het water, dus perfect opgelost). Op kerstavond was hier een dinnerparty met traditioneel Thais eten, we hebben op het strand gegeten en gedanst en er was een vuurshow en vuurwerk (fantastische binnenkomer!). Toen we bij ons daadwerkelijke hutje aankwamen, werden we opgewacht door een baviaan en 2 slangen. Ondanks het feit dat we een klamboe hadden, had Marinda de eerste nacht wat moeite om in slaap te komen :) Dit kwam ook doordat ons bamboehutje overal enorme gaten en kieren hebben waar zelfs een baviaan nog door naar binnen kan klimmen. Maar al met al, hebben wij hier genoten van het snorkelen, zwemmen, zonnen, de lekkere Thaise massage aan het strand, de cocktails en het goede eten! We hebben een fantastische kerst gehad (ondanks het gemis van onze families en vrienden)! Volgend jaar gaan we weer, dus inschrijven is vanaf nu mogelijk! ;) (grapje)

Morgen gaan we weer richting het vasteland, naar Krabi. We willen een tweedaagse tocht doen in Khao Sok en gaan oud en nieuw waarschijnlijk vieren in Ao Nang (als daar tenminste iets te beleven is).

Veel liefs

• 26 December 2013 - 19:49

Karst/Marieke/Rubennetje:

Leuk! En jullie zien er goed uit! Wij hebben net het kerstdiners op bij de family Langerak

• 26 December 2013 - 21:33

Bianca:

Wow! Wat een ervaringen weer zeg! Super. Waar kan ik inschrijven voor volgend jaar? Namens Famke bedankt voor jullie kaart! Dat was een leuke verassing. Alvast een onvergetelijke verjaardag toegewenst Marinda en een mooie jaarwisseling!! Veel liefs xxx

• 27 December 2013 - 07:33

Mieke :

ziet er geweldig uit. "huisdieren" moet je op de koop toenemen :)
    Goede jaarwisseling en goede reis verder. xx

• 27 December 2013 - 16:17

Marian:

Wat een leuk verslag weer! En wat en geweldige ervaringen weer, kerst vieren in je bikini en zwembroek! Jullie hebben onze kerstfilmpje ontvangen hoorde ik! Volgend jaar weer aan de tafel erbij hoor!!Marinda, alvast een super verjaardag en voor beide een super jaarwisseling! Geniet en een goeie reis verder, liefs de kramertjes xxx

• 28 December 2013 - 08:30

Teus En Teunie:

Wat leuk om jullie weer eens te zien en nog wel op chick staat goed hoor zoon lange jurk en jij met nette broek Ernst ha ha.Leuk om de feestdagen eens op een andere manier door te brengen met warm weer en heel andere omgeving, wel een klein beetje missen van eigen familie? Verder willen wij jullie nog een heeeeeel goed nieuw jaar wensen en jij Marinda een geweldig verjaardag en jij Ernst moet wel heel goed je best doen om die verjaardag onvergetelijk te maken voor Marinda. Dikke kus van ons

• 29 December 2013 - 17:40

Nel EnTon:

Hoi Marinda en Ernst

Het is voor mij even geleden dat ik jullie gevolgd heb maar je kent het he,
    druk,druk druk zo voor de kerst.Wat een manier om kerst te vieren zeg op zo n mooie plek.Ik wil jouw Marinda alvast feliciteren met je 21ste verjaardag.Wat een mijlpaal zeg!!!!Het zal een verjaardag zijn om nooit meer te vergeten.Vanaf de duiventil willen wij jullie een heel goed en liefdevol nieuw jaar toewensen.ik stop er weer mee want mijn water kookt voor de rijst.We eten lekker nasi ala Nel.

Doei en tot volgend jaar

• 31 December 2013 - 09:13

Conni:

Hoor wel dat jullie heel veel heimwee hebben en dolgraag weer terug willen naar NL.
    Marinda van harte gefeliciteerd met je verjaardag en Ernst met zijn liefje. Wel bijzonder hoor wat jullie doen, nog heel veel plezier en een fijne verjaardag xx

• 31 December 2013 - 15:16

Opa En Oma:

Marinda van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag maak er samen een leuke dag van
    maar die hebben jullietoch wel denken wij

Oma en Opa van der Wiel

• 31 December 2013 - 16:27

Annie:

hoi, jullie hebben een bijzondere kerst gehad,mooi hoor maar die bavianen en slangen dat liever niet. maar natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met je verjaardag. geniet verder en wij wensen julie veel moois en gezondheid in 2014 veel liefs en een dikke kus annie sharon,tim en laura xxx

• 31 December 2013 - 18:14

Christine En Ben:

Lieve Marinda en Ernst, ook voor jullie een heel goed 2014 toegewenst, en Marinda van harte gefeliciteerd met je verjaardag lieverd. Wat maken jullie toch mee, wat een avontuur. dit is wel iets anders als Oeganda he Marin. Spectaculair ik vind het helemaal geweldig. Nou we volgen jullie hoor. Tot gauw lieverds xxxxxxx

• 01 Januari 2014 - 19:34

Kees:

Hoi hoi,
    we zijn nu bij kees, hij wil jullie vertellen dat het koud is hier.
    de beste wensen en de groeten van kees van nieuwaal