Hello Asia! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu Hello Asia! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu

Hello Asia!

Door: Ernst & Marinda

Blijf op de hoogte en volg Ernst & Marinda

10 December 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo iedereen,

Het 'echte' reizen is begonnen! We zijn zondag na een voorspoedige vlucht aangekomen in Singapore en wat denk je? Het regende pijpenstelen! We voelden ons meteen helemaal thuis haha. We besloten op het vliegveld even wat te eten.. Ernst had noodles en Marinda toast met gekookte eieren. De dame vroeg nog of ze 'half boiled' mochten zijn. Dit werd echter iets te letterlijk bedoeld, wat betekende dat Marinda de eitjes leeg kon drinken. Hallo Azie! Ondanks de regen was het erg warm en broeierig in Singapore, we gingen met de metro richting ons hostel. Mensen, in Nederland is het niet druk in het openbaar vervoer. Echt niet. Niet vergeleken met hier, waar je als ansjovissen in een potje op elkaar staat. Gelukkig was ons hostel dichtbij en hoefde we niet ver te lopen met onze backpacks achterop. Het hostel was niet meer dan een oude deur, zonder aanduiding of iets dergelijks. Het was dat we er naar vroegen.. Oude troep, maar wel schoon dus we waren tevreden. 's Avonds zijn we naar Orchard Road gegaan, waar de hele straat in kerstverlichting was gehuld, heel erg mooi. De volgende dag hebben we zo veel mogelijk van Singapore geprobeerd te zien. We zijn in Little India geweest, een wijk die (de naam zegt het al) een kleinere versie van India is. 's Middags alle Singapore city highlights bekeken en om 5 uur naar het Happy Hour in het Swissotel. Daar voelden we ons aardig lopen met onze dagrugtasjes en afritsbroeken tussen de jurkjes, hoge hakken en pakken. Maar dat mocht de pret niet drukken, een drankje op de zeventigste verdieping met uitzicht over de stad maakte veel goed! We hebben gewacht tot het donker werd en toen was het nog veel mooier. 's Avonds lekker sushi gegeten en om 00.00 uur met de nachtbus naar Kuala Lumpur na een hele leuke dag in een supergave stad. We dachten om 06.00 uur aan te komen, maar dat werd 04.30 uur. Zonder geld en zonder hostel, wat moet je dan? Juist, MacDonalds is de oplossing! We hebben gewacht tot een uur of 6 en zijn toen gaan inchecken bij een hostel met 24uur receptie. Lekker even slapen en douchen. We zijn tot volgende week dinsdag in Maleisie. We gaan morgen naar het eiland Pangkor, daarna naar de Cameron Highlands en misschien nog naar national park Taman Negara.

Tot snel! Cheers xx

• 11 December 2013 - 19:48

Nel En Ton:

Hoi Marinda en Ernst

hier weer even een berichtje vanaf de duiventil.ik heb je fotos bekeken maarAsia doet zeker niet onder voor Australie.Prachtig maar geloof goed dat het even iets anders aan toe gaat.Zeker nu je geen camper meer bij je hebt.Ik heb van je moeder begrepen dat je gedichten had gemaakt voor het oer hollandse sinterklaas feest.weet niet of het allemaal goed is gegaan via de Skype want ik heb ze nog niet gesproken.Geniet van je reis.ik ga weer stoppen want ben helemaal gevloerd na 1,5 uur sporten groetjes en tot......

• 11 December 2013 - 21:45

Pa En Ma:

Hallo lieverds, ben je niet ziek geworden van dat ei? Je kan inmiddels wel wat hebben!
    Het zal best even iets anders zijn daar in Azië,maar ook leuk om dat te ontdekken! De kerstboom staat inmiddels (WEER te klein volgens Lennart) maar we doen het ermee ha ha!!
    Marin jij staat daar zo mooi bij de home alone kerstboom! Goeie reis verder en zorg goed voor elkaar XXX jes Pa en Ma

• 13 December 2013 - 23:28

Marjon:

Hee schatten!
    Dat zal wel even wennen zijn na een lange tijd in Australië, maar ik zie al aan de foto's dat het daar in Azië ook prachtig is. Het blijft super om door jullie verhalen en foto's op de hoogte te blijven! Geniet van Azië, van het reizen en van elkaar!
    Liefs

• 16 December 2013 - 19:33

Ria:

Hoi samen....leuk om weer te lezen hoe het jullie vergaat. En dat jullie zo genieten..zelfs van een slobbereitje. Niet van jou verwacht Marinda, wel knap. Geniet er nog lekker verder van. Groetjes van Piet en mij. Xx
    PS..op dit moment van schrijven is de Great Barrier Reef op tv.

• 20 December 2013 - 09:12

Teus En Teunie:

Hallo Ernst en Marinda,

Weer eindelijk even tijd maken voor een krabbeltje. Fijn dat jullie weer vaste grond onder de voeten hebben en aan de volgende ervaring kunnen beginnen. Een ander land met weer andere gewoontes,dat ontdek je allemaal als je over die grote wereldbol trekt.Hoop dat het allemaal goed gaat. Bij Nathalie zijn nu alle twee de kinderen thuis en naar omstandigheden gaat het goed. Ik hoop dat jullie daar in dat verre goede feestdagen zult hebben en jij Marinda een hele fijne verjaardag alvast. Alle goeds en nog veel reis plezier dikke kus Teunie en Teus.

• 25 December 2013 - 08:57

Marian:

Merry christmas!!! Liefs de kramertjes

• 26 December 2013 - 11:16

Annie Vd Heuvel:

hoi werd tijd he dat ik weer eens een berichtje achter laat. 1e kerstdag zit er weer op en op naar de volgende. lekker niks doen. voor jullie is het wel bijzonder zo ver van huis en in de zon[ga ik vanuit]geniet ervan en ik blijf jullie volgen. en nu op naar je verjaardag en de oliebollen. veel liefs van annie,laura, sharon en tim.xxx

• 26 December 2013 - 12:45

Oma En Opa WIEL:

Nog bedankt voor het mailtje bij jullie is alles nog goed waar zitten jullie met Kerst en Oud en Nieuw
    is het nog warm daar, wij zijn bij ome Frans met eerste Kerstdag wezen eten jullie vader [Chris } ook
    veel liefs van je Oma en Opa