De laatste dagen in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Australie

Door: Ernst en Marinda

Blijf op de hoogte en volg Ernst & Marinda

07 December 2013 | Australië, Sydney

Hey mates,

Onze laatste week in Australie zit er op (snif). Vorig weekend hebben we doorgebracht bij Esther en Nate in Brisbane. Leuk om ze weer te zien en met de echte Australiers op pad te gaan. Als jullie dit lezen, nog bedankt voor de gastvrijheid! Maandag hebben we gesurfd in Kingscliff. We kregen anderhalf uur priveles en het was echt heel erg leuk! Note: met trots zag Ernst hoe Marinda gelijk haar eerste golf uitreed. Dinsdag en woensdag hebben we veel kilometers gemaakt met ons campertje, want we wilden nog wat tijd doorbrengen in Sydney. We zaten op een camping zo'n 25 km vanaf Sydney en met een multitravelpass voor het openbaar vervoer gingen we met de bus/trein en ferry naar Sydney. Met de ferry kwam je echt vlak langs het Opera House en de Sydney Harbour Bridge, dat was heel mooi (vooral 's avonds). Vrijdag hadden we het briljante idee om met de trein naar de Blue Mountains te gaan, even vergeten hoe immens groot Australie is. We eindigden met zo'n 5 uur in de trein en een kwartiertje op het station, omdat we ook nog naar Bondi Beach wilden. Beetje verkeerd ingeschat hahaha. Vanochtend hebben we onze camper helemaal leeg gehaald en onze backpacks weer gepakt (zie foto). Vanmiddag de camper teruggebracht met bijna 5000 km meer op de teller. Vanaf nu zijn we weer 'echte' backpackers.

Maar nog even samenvattend, wat wij de mooiste en leukste dingen van Australie vonden:
- duiken/snorkelen in de Great Barrier Reef
- zeilen op de Whitsundays
- chillen op Mission Beach
- daytour naar Fraser Island
- de Mon Repos Turtle Rookery (tip: ga wel in het seizoen)
- Brisbane verkennen met de locals
- Sydney
- andere reizigers ontmoeten en verhalen uitwisselen

Morgenochtend om 10.00 uur vliegen we naar Singapore en maandagavond gaan we met de nachtbus door naar Kuala Lumpur. We hopen jullie snel weer iets te laten weten.

Liefs E&M

• 07 December 2013 - 10:38

Pa EnMa:

Hallo Ernst en Marinda, jammer voor jullie dat het erop zit in Australie! Weer een nieuw avontuur tegemoet! Ook weer spannend! Nog bedankt voor je super gedicht, ieder is aan de beurt geweest, echt geweldig!! We wensen jullie een goede reis, liefs pa en ma xxxx

• 07 December 2013 - 10:40

Petra:

leuk om jullie belevenissen te lezen, benieuwd naar jullie nieuwe avonturen.
    goede reis verder.
    liefs m en m

• 07 December 2013 - 10:44

Rick:

Veel plezier op jullie nieuwe bestemming! Geniet er weer van en een hele mooie tijd voor jullie samen!
    Groetjes Rick

• 07 December 2013 - 10:50

Marije En Yuri:

Lieverds, heel veel plezier op jullie nieuwe bestemming. Dat jullie maar weer heel veel nieuwe, mooie, gave dingen mogen zien en beleven. We houden jullie verslagen in de gaten. liefs uit Eindhoven

• 07 December 2013 - 11:17

Sharelle:

Super leuk om jullie gisteren even 'gezien' en gesproken te hebben! Nogmaals bedankt voor het leuke creatieve gedicht voor ons allemaal! :-) Goede reis en heel veel plezier daar!! Liefs Sharelle

• 07 December 2013 - 23:16

Esmee:

Hi Erst en Marin. Super leuk dat we jullie gisteren konden zien via skype! En bedankt voor je leuke gedicht marin! Zo waren jullie er toch een beetje bij op de sinterklaasavond ;) Heel veel plezier op jullie nieuwe avontuur en nieuwe bestemming! Geniet ervan. Liefs Esmee

• 08 December 2013 - 08:27

Mieke:

Fijn dathet in Aussie-land zo goed bevallen is en veelplezier op de vervolg avonturentocht. Ik hoop dat we ervan mogen blijven meegenieten. L.Gr. M

• 09 December 2013 - 15:36

Yvon:

Wat ontzettend leuk dat skypen met jullie op vrijdag avond nou was het net of dat jullie erbij waren. Marinda echt iets voor jou om een gedicht te maken voor ons allemaal .Veel plezier op jullie volgende plaats. Groetjes van ons vieren. . Ps we hebben een filmpje voor jullie van pakjes avond van Len dat wilden we jullie niet onthouden we hebben tranen met tuiten gelachen!!! als jullie over een paar maanden thuis zijn kunnen jullie ook meelachen.

• 09 December 2013 - 20:00

Marian:

Hoi daar ver weg! Ik hoor dat jullie een goeie vlucht hebben gehad! En ging het goed met de nachtbus? Bedankt voor je leuke gedicht, ook wij vonden het erg leuk om met jullie te skypen, zo ver weg en toch even bij de familie! Leuk om jullie koppies te zien, zeker het slaperige hoofd van ernst! Veel plezier verder, geniet ervan de lieve groeten van ons xxxx

• 10 December 2013 - 13:50

Michael:

Ziet er goed uit, alles goed verder?

• 10 December 2013 - 14:00

Biek:

Ha Ernst & Marinda,

Ik heb jullie eerste berichtje met de link van de "waarbenjij" site wellicht gemist, vandaar nu pas mijn eerste reactie! Vond het al zo verdacht stil, hihi! Goed te lezen dat jullie het super naar jullie zin hebben! Ziet er allemaal goed uit die verhalen en die foto's, helemaal niet jaloersmakend hoor! :S.

Nog een heleboel te beleven en nu op naar jullie volgende avontuur!
    Genietse, one life, live it!! :)))

Groetjes Biek.