Down Under! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu Down Under! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu

Down Under!

Blijf op de hoogte en volg Ernst & Marinda

17 Oktober 2013 | Australië, Cairns

Het is donderdag 17 oktober en we zijn Down Under! Gisteren zijn we na een lange reis aangekomen in Cairns. Met een busje werden we naar JJ's Backpackers Hostel gebracht, waar we tot aanstaande zondag zullen blijven. Na een douche en een powernap zijn we richting de zee gelopen, waar we helaas niet mochten zwemmen in verband met zoutwaterkrokodillen. Gelukkig is er vlakbij de stad een 'lagoon', een groot gratis buitenzwembad met uitzicht op zee. De planning is dat we daar vanmiddag lekker gaan zwemmen. Gisteravond hebben we gegeten in de stad, bij het hostel zit namelijk ontbijt en avondeten inbegrepen. We hebben fish&chips gegeten, dat smaakte prima na dat vliegtuigvoer.. Toen we naar buiten kwamen, regende het! Dat was nogal een schok haha. Gelukkig was het even een buitje, maar het is inmiddels nog steeds bewolkt, we hebben de zon nog niet gezien vandaag :( gelukkig is de temperatuur wel prima. We hebben ook simkaartjes aangeschaft, hierbij onze Australische nummers: Ernst 0061 424 096 743 en Marinda 0061 424 097 545. We hebben vannacht goed geslapen en zitten nu wat dingen te regelen. Vanochtend hebben we onze tweepersoonskamer ingeruild voor een dorm. Dat is een stuk goedkoper en we slapen met 1 andere jongen, dus dat is goed te doen. De reden dat we hier tot zondag blijven, is omdat we vanochtend een vijfdaags duikcursus hebben geboekt! Morgen gaan we beginnen bij Pro Dive Cairns, waar we eerst twee dagen theorieles krijgen en in het zwembad gaan oefenen, waarna we aanstaande zondag voor 3 dagen en 2 nachten de Great Barrier Reef op gaan! In totaal gaan we 9 duiken doen, waarvan 5 in de Great Barrier Reef. Heel spannend, maar ook heel gaaf natuurlijk. Dinsdag zijn we aan het einde van de middag dan weer terug en woensdag kunnen we de camper ophalen. We hadden best veel geluk, want we hadden de laatste 2 plekjes voor de cursus en kregen nog korting ook. Als jullie de komende dagen dus niet zo veel van ons horen, is dat omdat we onder water zitten ;)

We keep in contact! XXX

• 17 Oktober 2013 - 06:29

Conni:

Ik hoor het al, jullie hebben heimwee en willen al terug ;))
    Heel veel plezier bij het duiken, toch wel heel bijzonder, de meeste kunnen hier alleen over dromen, en jullie gaan het doen.
    Veel plezier. Conni

• 17 Oktober 2013 - 06:49

Pa En Ma:

Hoi succes bij het duiken en adem blijven halen !!(door je neus) ha ha !!! have fun! Xxxx

• 17 Oktober 2013 - 09:06

Yvon:

Wat naar die regen:) hebben wij helemaal geen last van !
    Zo te zien is het heerlijk daar, geniet van het duiken en we zien uit naar het volgende verslag!
    xxx

• 17 Oktober 2013 - 09:43

0ma Opa:

als wij zo zien worden wij jaloers maar geniet maar lekker

opa en oma wiel

• 17 Oktober 2013 - 12:07

Marian:

Ziet er al mooi uit! Geniet van het duiken! Zal een mooie ervaring worden! Tot horens xxx

• 17 Oktober 2013 - 20:01

Sharelle:

Het is nu tijd om te gaan genieten! Heel veel plezier bij het duiken, echt super gaaf! :-) En Marin, niet al te veel stil staan bij onze bekende films tijdens het duiken he haha! Enjoy en tot snel! xxx

• 17 Oktober 2013 - 20:18

Marieke:

Klinkt goed allemaal!
    Geniet samen!
    Liefs,

Karst, Marieke en Ruben

Marjon:

Fijn om te horen dat jullie veilig aan zijn gekomen. Het avontuur begint nu echt.. Heel veel plezier met het duiken en geniet ervan, het zal vast adembenemend mooi zijn!!!! En doe voorzichtig, ik wil niet weten wat er allemaal rondzwemt haha.. (haaien? :P). Ik kijk al uit naar jullie volgende verslag! Liefs

• 18 Oktober 2013 - 00:02

Marjon:

Sorry voor de driedubbele reactie, hij reageerde niet..

• 18 Oktober 2013 - 23:00

Lennart:

Supergaaf! Dat is wel wat anders dan de X-Stream of de Cycloon in het Tikibad ;) Geniet! X

• 19 Oktober 2013 - 21:31

Annie:

hoi, heerlijk om met jullie zo mee te kijken en geniet ervan maar dat zit wel goed. ik kijk weer uit naar jullie volgend verslag. veel liefs van annie sharon en tim en laura xxx

• 20 Oktober 2013 - 13:29

Christine:

Hoi lieverds wat fijn dat het allemaal goed gaat, en wat tof dat jullie gaan duiken. De les die je van Ben hebt gekregen zal zeker van pas komen haha. Veel plezier.

Gr Christine en Ben

• 20 Oktober 2013 - 18:33

Oma Van Eersel:

Hallo lieve kinderen,

Wat zullen jullie genieten. Ik zit nu bij je vader en moeder en hou alles bij van jullie. Succes bij het duiken. Wat zal het volgende nu worden; een mooie reis langs de kust? Geniet er maar volop van, want hier kom je misschien nooit meer.

Veel liefs,
    Oma.

• 21 Oktober 2013 - 14:04

Yvon:

Hallo luitjes alles goed gegaan met het duiken?Zal vast ontzettend mooi geweest zijn,hebben jullie nog bijzondere of gevaarlijke dieren gezien?Ik ben misschien wat overbezorgd maar krijgen jullie geen last van die bosbranden want ik begrijp dat ze niet alleen bij Sydney zijn maar ook omhoog langs de kust.Ik krijg via het Fort een berichtje als zij bericht uit Sydney krijgen hoe de toestand daar is. Zal het jullie doorsturen. Zo zie je maar dat we hier alles goed in de gaten houden voor het geval jullie dat zelf niet kunnen:):):)
    Groetjes Yvon Johan Sasha en Nina xxxx

• 21 Oktober 2013 - 23:00

Teus En Teunie:

Hallo, wat leuk de eerste foto's van jullie reis. hoop dat het duiken goed is gegaan maar dat zal vast wel. We volgen het nieuws en daar zag ik bosbranden in Australië dan denk je gelijk als Ernst en Marinda er maar niet in de buurt zijn. We hopen maar van niet. Wij wensen jullie nog veel plezier kijk goed uit en zien uit naar het volgende verslag. Groetjes Teus en Teunie kus xx