Diving @ The Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu Diving @ The Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu

Diving @ The Great Barrier Reef

Door: Ernst & Marinda

Blijf op de hoogte en volg Ernst & Marinda

22 Oktober 2013 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Even een update vanuit het (helaas) natte Australie.. Afgelopen vrijdag zijn we begonnen met een vijfdaagse duikcursus bij Pro Dive. We wilden graag onze PADI halen, zodat we daar de rest van de reis profijt van hebben. We hadden de laatste twee plekjes en vrijdagochtend werden we netjes opgehaald bij ons hostel en naar het trainingcentrum gebracht. In de ochtend kregen we theorieles, waarbij we een aantal video's moesten kijken over duiken en daarna wat toetsen moesten maken. 's Middags mochten we, na een bezoekje aan het medische centrum die verklaarden dat we 'fit to dive' waren, een wetsuit aantrekken en het zwembad in. Samen met Hosanna and Isaac (een getrouwd stel van Ernst zijn leeftijd) werden we ingedeeld bij instructrice Veronica. In het begin was het even onwennig, maar al snel werd het leuker en kregen we de oefeningen onder de knie. Zaterdagochtend kregen we ook les in het zwembad, waarna we met de Engelse groep (10 personen + 2 instructeurs) gingen lunchen bij een hamburgerrestaurant. In de middag moesten we theoretisch examen doen en we zijn beide met 0 fout geslaagd! Klaar om naar de Great Barrier Reef te gaan dus, waar we in totaal 3 dagen blijven en 9 duiken doen. Zondagochtend werden we om 6.10 (!!) uur opgehaald en de boottocht duurde zo'n 3 uur. De wind was vrij extreem en de boot was nogal flink aan het dansen. Resultaat: overal kotsende mensen, inclusief Marinda (ondanks de zeeziektepillen, toch 2x). Maar toen waren we er, bij Milln Reef. De eerste dag hebben we gesnorkeld en 2x gedoken onder begeleiding van Veronica. Het was absoluut adembenemend en heel kleurrijk. We lagen 's avonds om 19.45 uur in bed, zo moe waren we. De tweede dag (gisteren) hebben we 4x gedoken. 's Ochtends nog 2x met Veronica, waarbij we nog wat oefeningen moesten doen, zoals je masker afdoen op 12 meter diepte en wat te doen als je 'out of air' oftwel, geen lucht meer hebt. Heel leerzaam, en niet geheel onbelangrijk. Na de eerste 2 duiken op dag 2 hadden we onze PADI. 's Middags mochten we voor het eerst samen duiken, dat is toch ook wel spannend zo zonder instructeur. Je bent echt op elkaar aangewezen. We kregen de optie om door te gaan voor Adventure Diver. Kostte iets meer en je moest wat extra dingen doen, maar we waren er nu toch. Gisteravond de 'night dive'. Wat heel erg spannend was. Je springt (met begeleider) in gitzwart water met alleen een glow-in-the-dark-stick en een zaklamp. En ja, we hebben haaien gezien. Het waren kleintjes, van net iets meer dan een meter, maar het zijn toch haaien. Was achteraf heel vet maar tijdens de duik best spannend. Vandaag was ook nog gaaf, we hebben om 06.30, 09.00 en 11.00 uur gedoken. Het eten aan boord was prima en we hadden een ontzettend leuke groep waar we straks nog iets mee gaan drinken. Duiken is zeker een aanrader! Over de bosbranden, het duurt nog ongeveer 7 weken voor wij daar zijn, maar we houden het scherp in de gaten. Bedankt voor al jullie lieve reacties, vinden wij super om te lezen!

Tot snel! Liefs x

• 22 Oktober 2013 - 11:47

Petra:

Hallo, fijn dat alles goed gaat, leuk zo op de hoogte te blijven.
    geniet er van, wij werken wel hoor!
    Het is errugg stil, de eerste 7 cm gisteren afgeknipt!
    liefs m en m

• 22 Oktober 2013 - 16:10

Sasha:

Hee! Wat fijn om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben, alleen heel erg balen van de regen. Het klinkt allemaal echt super en de foto's zijn heel leuk. Zolang de haaien klein blijven is het niet erg toch? haha zolang er maar geen jaws om de hoek komt kijken!! Geniet er lekker van saampjes en maak maar snel weer een nieuw verslag!

Liefs xxx

• 22 Oktober 2013 - 19:22

Ria:

Hoi,...vandaag van Nathalie gehoord hoe ik jullie vinden moest...heb me gek gezocht.Maar is me gelukt.
    Heel leuk om te lezen wat jullie allemaal doen. Tussen de vissen..bbbrrr ik begeef me maar gewoon tussen de dooie visjes. Geniet er samen lekker van. X

• 23 Oktober 2013 - 07:18

Edwin De R:

Hallo PADI Divers E & M,

Fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Jullie zijn nog maar even weg en toch al zo veel mooie dingen gezien en meegemaakt!
    Erg gaaf!

Geniet ervan!

Gr,

Edwin

• 23 Oktober 2013 - 10:45

Lennart:

Hoi E&M,

Leuk verhaal en mooie foto's!
    Volgens mij hebben we een nieuwe kapitein kots... ;-)
    Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal.

X

• 23 Oktober 2013 - 11:25

Teus En Teunie:

Hallo, wat leuk om jullie verslag te lezen en de foto s te bekijken. Zo maken wij het ook een beetje mee.
    Wel vervelend dat je moest overgeven maar ook dat gaat over. Geniet nog maar lekker en veel plezier.Teus en Teunie

• 24 Oktober 2013 - 20:47

Elmi:

Hoi Ernst en Marinda,

Vanuit Nederland mee genieten met jullie belevenissen is erg leuk. Jullie hebben het goed daar hè.
    Wat zal dat duiken bijzonder geweest zijn. De foto's zijn heel mooi.
    Veel plezier daar.

groetjes Elmi

• 25 Oktober 2013 - 08:01

Lisanne:

Hoi Ernst en Marinda,

Het klinkt alsof jullie het daar heel vervelend hebben;) Wat goed dat jullie je PADI zo snel gehaald hebben en wat cool dat jullie haaien gezien hebben!
    Ik ga jullie zaterdag wel missen hoor als ik mijn verjaardag ga vieren:( :P

Veel plezier weer!

Liefs, Lisanne en groetjes van Edwin!

• 25 Oktober 2013 - 08:36

Mieke:

wat heerlijk en schitterend is he daar. ik geniet van jullie verhaal en de foto's. xx M

• 25 Oktober 2013 - 17:34

Nina En Viv:

Hoi reizigers!
    Wat een geweldige verhalen zeg, echt super gaaf! Geniet ervan en tot het volgende verslag :-).
    Liefs Nina en Viv

• 25 Oktober 2013 - 22:45

Hugo En Eline:

Hey Ernst en Marinda,
    Wat leuk dat jullie ons op deze manier op de hoogte houden!! Erg leuk om te lezen!! Gefeliciteerd met jullie PADI :D Geniet van jullie reis!!
    Liefs,
    Hugo en Eline

• 27 Oktober 2013 - 00:11

Pa En Ma:

Hallo lieverds, we zijn blij dat alles goed gaat bij jullie ! Hier gaat ook alles goed hoor ! Pa is weer eens kampioen geworden met zijn vogels ( kan niet anders met zoveel aandacht ha ha). Gezellig dagje bij t. Teunie gehad lekker geshopt en lekker broodje carpaccio gegeten !!! Doen jullie voorzichtig bij die krokodillen !! Veel liefs van ons xxxxxx