De eerste week in onze hippie camper! - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu De eerste week in onze hippie camper! - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu

De eerste week in onze hippie camper!

Door: Ernst en Marinda

Blijf op de hoogte en volg Ernst & Marinda

28 Oktober 2013 | Australië, Innisfail

Hoi mensen!

Even een berichtje na een weekje zonder telefoonverbinding en internet. Was heel rustgevend moeten we toegeven. Bij deze willen we Lisanne nog van harte feliciteren met haar verjaardag, door als ons enthousiasme van de duikcursus zijn we dat glad vergeten. Afgelopen woensdag hebben we onze flower power hippie camper opgehaald! Lekker onze spullen uitstallen en kilometers maken. Vanuit Cairns zijn we naar het noorden gereden, waar we bij Palm Cove op een camping aan het strand hebben gestaan. Donderdag zijn we richting de Daintree Rainforest gereden, het oudste tropische regenwouden ter wereld. 's Middags hebben we een krokodillentocht gedaan, en je mocht met je ticket zo vaak meegaan als je maar wilde. Leek ons een heel goed aanbod. Achteraf bleek waarom. De eerste middag zagen we slechts 1 krokodil. De volgende ochtend weer 1 (half verscholen in het water) en de derde keer 2 babykrokodillen en een kleintje in het water. Het geluk is echt aan onze zijde :) Maar dat mocht de pret niet drukken. Met de ferry kwamen we in het regenwoud, waar allerlei bergachtige, slingerende weggetjes ons tussen metershoge bomen doorstuurden. Heel indrukwekkend. Geheime paadjes die leiden tot prachtige stranden en een heel mooi verstopt meertje waar we een ochtendduik hebben genomen. Het was schitterend, maar ondernemend als we zijn hadden we verwacht dat er meer te doen was. Dus de ferry weer terug en zaterdag rijden richting Mossman Gorge. Voor 6 dollar werd je met een treintje het regenwoud ingestuurd. We hebben een wandeling van 2,4 km gedaan dwars door het regenwoud (het duurde eindeloos haha) en daarna lekker gezwommen in een riviertje met enorme keien. Het was net de wildwaterbaan in Centerparcs, maar dan echt. Zaterdagavond hebben we op aanraden van de Lonely Planet gegeten bij Mojo's, wat echt fantastisch lekker was. Zondag zijn we naar Lake Tinaroo geweest, echt zo'n camping aan een meer zoals je ze in films ziet. We hebben lekker heel de middag niks gedaan, een echte zondagmiddag. Vandaag hebben we 3 watervallen bezocht. We hebben nu een stukje binnenland meegenomen, maar inmiddels zijn we in Innisfail. Vanaf morgen zetten we onze reis langs de kust voort.

Tot snel! XXX

• 28 Oktober 2013 - 11:13

Marjon:

Wat een gave camper haha!
    Aan de foto's te zien hebben jullie al veel prachtige plekken gezien. Geniet er met volle teugen van en een goede trip gewenst met de camper!
    Liefs Marjon

• 28 Oktober 2013 - 14:02

Petra:

hallo fijn weer iets te lezen, het ziet er goed uit hoor.
    geniet er maar van! liefs menm

• 28 Oktober 2013 - 17:34

Mieke:

ziet er gaaf uit die flower power camper en jullie vermaken je wel !!! xxx

• 28 Oktober 2013 - 22:00

Sharelle:

Haha, die camper is geniaal! Leuk om te lezen wat jullie allemaal weer voor gave dingen hebben gedaan! Heel veel plezier de komende tijd, geniet ervan! :-) Ik heb vandaag jullie kaart ontvangen, echt een hele leuke lieve verrassing! Liefs xx

• 29 Oktober 2013 - 17:08

Marian:

Wat een leuke, gezellige camper, past echt bij jullie!! Leuk om weer wat te lezen van jullie! en dat jullie genieten is wel duidelijk!! Leuke foto's!! Ook van Tarzan. Veel plezier verder de Kramertjes xx

• 29 Oktober 2013 - 19:41

Edwin:

Jammer van die krokodillen met plankenkoorts! ;-)

• 30 Oktober 2013 - 16:34

Marieke Vos:

Gaaaaaaaf Marin en Ernst! Leuk om zo een beetje bij te blijven! Geniet!

• 31 Oktober 2013 - 19:19

Nel Verchuur:

Hoi Marinda en Ernst

Ik heb van je moeder het mail adres gekregen en ik had het al verschillende keren geprobeerd maar het lukte niet.Ze zeggen wel eens de aanhouder wint en zo zie je maar dat het waar is.Vind het heel leuk om te zien en te lezen wat je in dat verre buitenland allemaal doet.Hoor natuurlijk ook veel van je moeder maar zo is het euker als je het kan volgen.We zijn extra lief voor je moeder in de winkel want ze mist je wel een beetje hoor.Ze vind het stil in huis.Maak er een goeie tijd van en ik blijf je volgen al is het niet iedere dad

Liefs van Ton ernNel

• 01 November 2013 - 18:35

Christine:

Lieve Marinda en Ernst, wat gaaf zo , n camper en wat een grote wortels aan die bomen. Helemaal te gek. En inderdaad dat oerwoud, prachtig gewoon. Jullie hebben al wat aardig gezien en gedaan mooi.
    En die duik foto s geweldig. Ging het nou wel goed Marinda onder water, haha.
    Veel plezier en ik wacht weer op het volgende verhaal. doeiiii xxxx

• 02 November 2013 - 04:10

Esther G:

Nice campervan! Al wat avonturen beleefd zo te horen, er staan er jullie vast nog veel meer te wachten. En jullie weten ons wel te vinden als je in de buurt van Brissy bent :) Cheers, Nate & Esther

• 02 November 2013 - 08:46

Ernst & Marinda :

Bedankt voor al jullie lieve/leuke reacties. Leuk om te lezen dat ons blog ook daadwerkelijk wordt gelezen (je weet maar nooit natuurlijk) :)

• 02 November 2013 - 08:48

Lisanne:

Bedankt nog voor jullie felicitatie! Wat een gave camper en wat een super leuke dingen hebben jullie weer gedaan:) Ben benieuwd naar jullie volgende reisverslag.

Liefs, Lisanne