Tropical days - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu Tropical days - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu

Tropical days

Door: Ernst en Marinda

Blijf op de hoogte en volg Ernst & Marinda

02 November 2013 | Australië, Townsville

Hi guys,

How ya doin'? We beginnen inmiddels al aardig in te burgeren, en dat binnen 3 weken haha. De afgelopen dagen hebben we weer genoeg meegemaakt voor een mooie update. We willen eerst iedereen die ons blog leest, volgt en er op reageert bedanken. Supergaaf dat jullie met ons meelezen en wij kijken echt uit naar het volgende moment dat we internet hebben om alle leuke reacties te lezen. Top!!

Vanaf Innisfail zijn we naar Mission Beach gereden, waar we onze camper letterlijk aan de kust konden parkeren. Slechts een bospadje van een paar meter scheidde onze camper van het zand. We zijn 2 nachten gebleven en hebben kunnen genieten van een relax dagje aan het strand, strandwandelingen en zonsopgang bekijken. Na Mission Beach reden we verder richting Townsville. Hier kwamen we afgelopen donderdag aan. Eerst even langs de infowinkel, om te kijken wat er in de omgeving allemaal te doen was. Na wat informatie verzamelen reden we naar een caravanpark net buiten de stad. We waren de enige kampeerders (de rest zit hier volgens ons altijd), dus het was vrij uitgestorven. Het was netjes, maar erg stil en overal lagen keutels. Van vogels, dachten wij. Totdat Marinda donderdagavond na de afwas in het donker naar de camper liep en een kangaroo zag zitten. Na beter kijken waren het er zelfs twee. Maar al die keutels konden gewoon niet van 2 kangaroos zijn. Dus wij met ons campingstoeltje in het pikkedonker midden op het campingveld zitten en wachten. En ja hoor, binnen een kwartier, zeker 15 kangaroos op nog geen 10 meter afstand. Na 3 kwartier telde we er zeker 30!! Absoluut 1 van de gaafste ervaringen tot nu toe! Vrijdag zijn we met de pont naar Magnetic Island geweest, waar we lekker hebben gesnorkeld. We zijn (ondanks goed insmeren) allebei stevig verbrand, zoals op foto's misschien wel is te zien. We hebben bij twee baaien gezwommen die niet heel makkelijk te bereiken waren, maar er was dan ook geen kip te bekennen. Privestrandje deluxe zeg maar. We hadden echt een onbewoond eiland gevoel, heel stoer. Vandaag hebben we de Billabong Sanctuary bezocht, die letterlijk tegenover onze kangaroo-camping zit (waar we vannacht voor de 3e nacht op rij slapen). Bij de Billabong Sanctuary hebben ze zo'n beetje al het wildlife wat in Australie te zien is. Kangaroos huppen vrij rond, ze eten zo uit je hand (geweldig!), koala's, krokodillen, wombats, slangen, dingo's, schildpadden en cassaowaries (grote vogels). Van 10 tot 3 waren er allerlei shows waarbij ze de dieren gingen voeren en je ermee op de foto kon. Veel gezien en geleerd. Morgen gaan we rond de middag richting de volgende bestemming , namelijk Ayr. Je schijnt daar ook fantastisch te kunnen duiken, daarover waarschijnlijk de volgende keer weer meer ;-)

• 02 November 2013 - 10:18

Petra:

hej jong en lui?
    mooi zeg, geniet ervan.
    liefs menm

• 02 November 2013 - 10:34

Karst, Marieke En Ruben:

Wow, klinkt super allemaal! Wij zijn stikjaloers

• 02 November 2013 - 10:36

Karst, Marieke & Ruben:

:-) geniet ervan!

• 02 November 2013 - 10:40

Yvon:

Hallo wereldreizigers. Wat ontzettend leuk wat jullie allemaal meemaken en zo leuk om te lezen . Hele leuke fotos ook zo blijven we heel goed op de hoogte van het reilen en zeilen down under. groetjes ons allemaal

• 02 November 2013 - 11:48

Teus En Teunie :

Hallo wereldreizigers zit hier bij je moeder op de bank en Lennart zei dat jullie weer wat op papier hadden gezet wat ontzettend leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en beleven.Het zijn zeker gouden herinneringen die je opdoet daar als je later oud en grijs op de bank zit dan kun je mijmeren over vroeger geniet nu met volle teugen en pas goed op elkaar. XxTeus en Teunie

• 02 November 2013 - 12:35

Esmee :

Wow, wat ontzettend gaaf! Erg leuk om jullie verslagen te lezen! Geniet ervan!! xx Esmee

• 02 November 2013 - 12:43

Je OPA En OMA Wiel:

Wij genieten van de mooie foto"s en de leuke verslagen
    pas op de krokedillen groetjes O en O

• 02 November 2013 - 12:49

Marian:

Geweldig! We worden een heel klein beetje jaloers! Genietse, groetjes van ons xx

• 02 November 2013 - 19:00

Pa En Ma:

Hallo lieverds, wat heerlijk moet dat zijn om zulke mooie dingen te zien en te beleven geweldig!! En het is zo leuk om te horen dat alles goed gaat. Wat een leuke foto's en wat zijn jullie al bruin!( blijf lekker smeren) Ernst zijn haar lekker kort ! Zorg goed voor elkaar en blijf vooral genieten!! Veel liefs pa en ma xxxxxxxx

• 05 November 2013 - 10:05

Marije En Yuri:

Wat zijn we jaloers op dat mooie bruine kleurtje! (a)
    Supergave ervaringen en wat is het daar mooi! Geniet er maar van samen. We kunnen niet wachten op het volgende verslag :D
    Heel veel liefs uit het koude Eindhoven

• 05 November 2013 - 12:22

Joanneke:

Leuk verhaal weer! Goed om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben:). Die 4e foto is trouwens ook een giller, dat beest zit er lekker bij haha. Liefs

• 05 November 2013 - 19:07

Nel:

Hoi Marinda en Ernst

Wat maken jullie gave dingen mee. Ook erg leuke foto s.Ben blij voor jullie dat het zo geweldig uitpakt voor jullie. Hebben er lang en hard voor gewerkt.Geniet er met volle teugen van en ook van het mooie weer.wij gaan gewoon verder met ons saaie leventje hier in dit koude en natte kikkerlandje

groetjes van Nel enTon doeie.....

• 05 November 2013 - 21:04

Annie V/d Heuvel:

hoi wereldreizigers, heb jullie mooie foto,s bekeken en het ziet er goed uit hoor!!
    leuk om te zien wat jullie allemaal beleven. wij blijven jullie volgen.
    veel liefs van ons. annie laura sharon en tim.xxx

• 07 November 2013 - 12:17

Uncle Ben:

Nou dat duiken lukt geloof ik wel. Fantastische foto's. Zal wel een vervolg krijgen als je één keer onder de waterspiegel bent geweest.
    Succes!!!

• 08 November 2013 - 22:55

Marjon:

Wat een ontzettend gave ervaring, zoveel kangoeroes om je heen! En weer hele mooie foto's, geven een mooi beeld bij jullie leuke verhalen! Blijf lekker genieten! Liefs XXX

• 10 November 2013 - 18:43

Oma En Lennart:

Hallo Erma,

Allereerst hartelijk bedankt voor jullie prachtige kaart voor mijn verjaardag. Sms'je niet gekregen, jammer! Ik zal aan een nieuwe telefoon moeten. Ik blijf steeds op de hoogte wat jullie allemaal meemaken en dat is haast niet te geloven, zo mooi en zo prachtig het daar is. Geniet er dus met volle teugen van! Gelukkig dat jullie er zelf ook zo geweldig van genieten, blijf dat vooral doen. We hebben jullie gemist op mijn verjaardag. De tantes leven ook erg mee, je moeder is met de ipad geweest, zodat de tantes ook alles konden volgen. Dat vonden ze geweldig! Verder gaat alles prima. Ik hoop jullie binnenkort eens op te bellen, maar ik weet nog niet precies wanneer. Dus hopelijk hoor ik jullie stemmen een keertje.

Het allerbeste en een kus van ons.