Brisbane & around - Reisverslag uit Tarragindi, Australië van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu Brisbane & around - Reisverslag uit Tarragindi, Australië van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu

Brisbane & around

Door: Ernst & Marinda

Blijf op de hoogte en volg Ernst & Marinda

24 November 2013 | Australië, Tarragindi

Hallo allemaal,

Allereerst weer heel erg bedankt voor alle leuke, lieve en grappige reacties. Er is weer een week vol met avonturen achter de rug. Vorige week zondag zijn we naar Fraser Island geweest, het grootste zandstrand ter wereld. We hebben een dagtour gedaan, waarbij we met 10 mensen en een lokale gids op pad gingen. Omdat Fraser Island volledig uit zand bestaat, kun je er alleen met een 4x4 rijden. Om 07.00 uur 's ochtends werden we opgehaald en gingen we naar de ferry. De dag ervoor had het vrij hevig gestormd. Omdat wij de eersten op het eiland waren, moesten wij laten weten hoe erg het was. Ondanks dat onze gids al 20 jaar op het eiland komt, was hij best wel geschokt door de cycloonachtige verschijnselen. En wij ook! Bomen waren finaal ontworteld of afgebroken en lagen midden op de weg. Bijzonder om te zien. Gelukkig was het die dag wel mooi weer. We hebben gezwommen in een groot meer en bij een stromend kreekje mochten we met opblaasbanden van boven naar beneden. Het was net de wildwaterbaan in Centerparcs, maar dan in het echt. Maandag zijn we richting Mooloolaba gegaan, het dorp waar de neef van Marinda's opa woont (donderdag zijn we op visite geweest). Dinsdag zijn we in Mooloolaba naar Underwater World geweest, waar ze allerlei waterdieren hadden. Ze hadden een hele leuke zeehondenshow, de rest was niet zo spectaculair. Woensdag was de dag waar we allebei erg naar uit hadden gekeken, toen gingen we naar de Australia Zoo van Steve Irwin. Het was de mooiste en grootste dierentuin waar we ooit zijn geweest. De dieren hebben prachtige verblijven, er waren leuke shows en we hadden erg veel geluk want er waren twee kleine tijgertjes van 3 maanden oud. Fantastisch om te zien! Donderdag zijn we bijna de hele dag op bezoek geweest bij de neef van Marinda's opa. Hij en zijn vrouw (Kees en Pat) zijn allebei 80, maar waren heel enthousiast om ons te ontmoeten. We kregen een high tea en lunch en hebben 's middags een strandwandeling gemaakt. Het was erg leuk om herinneringen op te halen aan Marinda's opa en oma, ondanks dat het zo ver familie is. Vrijdag zijn we naar Jim en Michelle gegaan (dochter van Kees en Pat, dus nog verder familie). Zij waren ook heel enthousiast om ons te ontmoeten en we kregen een heel warm welkom. Vrijdagavond namen ze ons mee uit eten en gingen we naar een voetbalwedstrijd tussen Brisbane en Sydney. Brisbane speelt in oranje, dus het was erg leuk om compleet in het oranje te gaan! Zaterdag kregen we een rondleiding door de stad, we zijn in de Wheel of Brisbane gegaan en hebben wat rondgelopen. 's Avonds zijn we met de oudste zoon (18) Koreaans gaan eten en op stap gegaan in Brisbane. We hebben het hele weekend de logeerkamer en een eigen badkamer tot onze beschikking, dus het is echt een luxe en relaxed weekend! Aankomende week gaan we richting de Gold Coast, onder andere om te surfen. Vandaag over twee weken vliegen we al naar Singapore, de tijd vliegt echt!

Tot snel weer xxx

• 24 November 2013 - 09:36

Lisanne:

Hoi Ernst en Marinda!

Gelukkig ben ik totaal niet jaloers op jullie zo in ons koude kikkerlandje (oké oké, toch wel:P). Wat leuk dat jullie familie van Marinda daar ontmoet hebben en dat jullie zo warm verwelkomd zijn.
    Heel gaaf ook dat jullie naar de Australia Zoo zijn geweest!!
    Jullie vliegen over 2 weken naar Singapore, ik ga over 2 weken met verlof. Wat een verschil;)

Geniet ervan!

Liefs, Lisanne (en natuurlijk ook groetjes van Edwin)

• 24 November 2013 - 10:04

Teunie En Teus Schaap:

Wat leuk om jullie verhaal weer te lezen, lekker om weer een paar nachtjes in een bedje te slapen. Ook leuk dat je verre familie hebt ontmoet jammer dat we het niet meer met opa en oma kunnen delen. Maar ja het is zoals het is. Ook even een kleine mededeling 1 baby van Nathalie is thuis Felie we zullen nu de foto's bewaren als je dan thuis komt kun je ze bewonderen.Verder hoop ik dat jullie nog een fijne tijd hebben geniet er van en pas goed op elkaar dikke kus Teus en Teunie.

• 24 November 2013 - 10:17

Pa En Ma:

Hallo lieverds,we zijn blij dat de Fam. Jullie zo warm ontvangen hebben! En even lekker in een bed is ook super toch? Ik vond het echt gaaf joh dat Skype, blij jullie weer even echt te zien(op foto is ook leuk, maar dit was echt geweldig) Het was erg gezellig oma's dineetje! Vooral veel sushi op!!!! Zorg goed voor elkaar! Veel liefs Pa en Ma XXX

• 24 November 2013 - 21:20

Bep Schaddelee:

Heel erg leuk om te lezen dat jullie op plaatsen zijn geweest waar wij ook waren, zoals Fraser Island, Australian Zoo en de Wheel of Brisbane. Als jullie bij Esther en Nate zijn, geef ze dan een knuffel van ons!!
    Veel plezier!
    Huig en Bep

• 26 November 2013 - 07:15

Natalie:

Hey ernst en marinda,

Heel erg leuk om te lezen en te zien waar jullie zijn geweest!ik kan wel vragen hoe het met jullie gaat
    Maar dat is zeker te zien!! Goed!!!heel veel plezier natuurlijk...en ik.kijk snel weer
    op jullie mooie site!!

Veel liefs je collega Natalie

• 26 November 2013 - 07:18

Natalie:

Ow ja marin helemaal vergeten te vertellen!
    Ik ben 19 november weer trotse tante geworden.
    Van een prachtig meisje!
    Ze heet Noëy!

• 26 November 2013 - 10:36

T.A.van Der Wiel:

Het reisverslag gelezen bij jullie is het 30 graden hier 5 graden
    maar ja verschil moet er zijn de verslagen zijn heel spannend
    en leuk wij zien weer uit naar de volgende nog heel veel plezier
    Oma en Opa v.d.Wiel

• 27 November 2013 - 21:24

Nel:

He wereldburgers,

Wat hebben jullie in een week toch weer veel gezien en meegemaakt daar Sommige mensen doen daar hun hele leven over.Wat erg leuk dat je zover weg nog familie hebt zitten en zo heel gewoon over je opa kan praten.Je moeder was ook heel erg blij om met je te skypen net of je echt was.Ze verteld ons in de winkel ook al je avonturen en zo weten wij ook veel van jullie.Klanten vragen ook aan je moeder hoe het met jullie gaat daar in dat verre land.Dat is zo leuk!!!Zo nu ga ik brood smeren voor Ton want ga hier moet er gewoon gewerkt worden

groetjes Ton en Nel

• 05 December 2013 - 21:59

Carlijne:

Lieve Marinda en Ernst,

Bij elk verslag en bij elke foto word ik nog jaloerser op jullie dan ik al was ;)
    Wat ont-zet-tend gaaf wat jullie allemaal doen en meemaken!
    Ben super blij om te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben!

Dikke kus!