Anniversary - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu Anniversary - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Ernst & Marinda - WaarBenJij.nu

Anniversary

Door: E & M

Blijf op de hoogte en volg Ernst & Marinda

06 November 2016 | Nieuw Zeeland, Motueka

Ja ja mensen, het is echt waar, wij zijn vandaag al weer 6 maanden een echtpaar! Daarom bij deze weer even een update van onze avonturen in Nieuw-Zeeland. Na Hot Water Beach zijn we vertrokken richting Rotorua, waar we dinsdag naar de Polynesian Spa zijn geweest. Lekker een dagje ontspannen in baden van 38 tot 42 graden met uitzicht op mooie heuvels en een meer. Woensdag zijn we doorgereden naar Tongariro Nationaal Park, omdat we donderdag de Alpine Crossing gepland hadden. Onderweg enorm veel regen gehad en toen we bij de camping aankwamen bleken de tochten vanaf de camping voor de komende dagen gecanceld te zijn. Ernst was bloedchagrijnig (haha), want we kwamen speciaal voor de tocht en dat moest toch wel het hoogtepunt (letterlijk) van het noordereiland worden. Donderdagochtend werden we vroeg wakker met een strak blauwe lucht en een zonnetje en eigenwijs als we zijn, besloten we gewoon naar de start van de trekking te gaan en te kijken hoever we zouden komen. De tocht begint op 1000m en volgens het vrouwtje van de camping zou er op 1400m al sneeuw liggen. Er waren echter al meer mensen aan het lopen, dus alle kleren aangetrokken, tassen gevuld en begonnen met lopen. De tocht was in totaal bijna 20 km, waarvan de eerste 5 km redelijk vlak waren. Daarna waren we onderaan de berg en begonnen het stijgen. Eerst nog netjes aangelegde trappetjes, maar hoe hoger we kwamen, hoe meer rotsen en touwen. Het laatste stuk was echt pittig, met een harde wind, steile afgronden en een gevoelstemperatuur van -10 graden. Snel even wat foto's genomen en toen snel aan de afdaling begonnen. Al met al een trekking van zo'n 8 uur, dus we waren blij dat we weer bij de camper waren. Vrijdag zijn we op ons gemak naar Wellington gereden, waar we zaterdagochtend vroeg de ferry naar het zuidereiland hadden. Een bijzonder mooie overtocht tussen de groene heuvels en zeegroene baaien. Gisteravond hebben we een tour geboekt voor vandaag, omdat we met ons halfjaarlijkse feestje toch iets leuks wilden doen. We zijn in het Abel Tasman Nationaal Park en hebben vandaag een zeekayak tour gedaan. Vanochtend werden we met een boot in een baai gebracht in een groep van 7 met een Nederlandse gids. Daarna in de kayak en het water op. Onderweg zagen we een aantal zeehonden! Het waaide en regende bijzonder hard en de golven op het open water waren soms wel bijna een meter hoog, best spannend! Ondanks de regen hebben we een hele leuke dag gehad en bij terugkomst op de camping konden we even lekker in de hot tub om op te warmen. Net hebben we heerlijkThais gegeten. Ernst gaf zoals altijd weer eens rijkelijk een fooi, maar daar kwamen we pas later achter. Toen we naar buiten liepen (we dachten dat we zo'n 7 euro fooi hadden gegeven) kwam de bediende (voor Chris: een Thaise jongen die erg veel op Sakkie leek) achter ons aangerend. 'Sir, sir, too much tip!' Ernst bleek een briefje van 50 dollaar te veel te hebben gegeven en daarmee dus zo'n 35 euro extra aan fooi hahaha. We vonden het superaardig dat de jongen het kwam zeggen, de mensen zijn hier sowieso heel vriendelijk! Morgen gaan we een flink eind rijden naar Kaikoura, waar we dinsdagochtend vroeg een walvistocht gaan doen. We houden jullie op de hoogte!

• 06 November 2016 - 19:53

Edwin En Lisanne:

Gefeliciteerd met jullie jubileum van 6 maanden! :-)
    Leuk om te lezen welke leuke dingen jullie allemaal ondertussen weer gedaan hebben.
    Grappig dat Ernst ook chagrijnig kan zijn. Zo ken ik hem niet ;-P

• 06 November 2016 - 21:14

Marij Van Eersel:

Gefeliciteerd met alweer een half jaar huwelijk (wat gaat het snel)
    Leuk verhaal en mooie foto's.
    Die Ernst he altijd even gul! De fooi was hoger dan de maaltijd zeker??

• 07 November 2016 - 15:17

Karst:

Hallo daar! Van harte gefeliciteerd met jullie 6 maanden jubileum!! Op naar de volgende 6 maanden. Geniet er maar lekker van samen, het wordt hier al lekker winter... Doe Willem en Max de groeten en let goed op of je nog een Tasmanian Devil tegen komt :-)

Tip voor Ernst, geef niet teveel fooi, anders kom je niet meer thuis ;-)

• 07 November 2016 - 18:09

Bert En Marian:

Ook van ons van harte! Hoe houden jullie het uit,zo lang al

• 07 November 2016 - 18:13

Bert En Marian:

Vee plezier met de walvissentocht, ben benieuwd naar de foto's!